Οι συχνότεροι τραυματισμοί στα θαλάσσια sports και πως να τους αποφύγετε

 In Uncategorized

Οι συχνότεροι τραυματισμοί στα θαλάσσια sports και πως να τους αποφύγετε

Γράφει η Κωνσταντίνα Βουκελάτου, PT-OMT

Τα οφέλη των θαλάσσιων sports

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία αύξηση στη συμμετοχή των ανθρώπων στα
θαλάσσια sports κατά τους καλοκαιρινούς μήνες,  όπως είναι το Surfing, Standing Up Paddling (SUP), Windsurfing,
Kitesurfing κ.ά. Τα οφέλη των sports σε εξωτερικούς χώρους
στη φύση είναι πολλά τόσο σε σωματικό επίπεδο όσο και σε ψυχικό. Κάποια από αυτά
είναι η βελτίωση της φυσικής κατάστασης και της καρδιοαναπνευστικής λειτουργίας, ο έλεγχος και η διατήρηση του σωματικού βάρους και της αρτηριακής πίεσης σε φυσιολογικά επίπεδα, η αύξηση της επιπέδων της βιταμίνης D λόγω της έκθεσης στον ήλιο και η βελτίωση της γενικότερης σωματικής και ψυχικής υγείας.

Οι συχνότεροι τραυματισμοί

Παρά τα οφέλη της άσκησης, δε πρέπει να ξεχνάμε πως τα
θαλάσσια sports ενέχουν και κάποιους κινδύνους λόγω των πολλών απρόβλεπτων παραγόντων που έχει η θάλασσα, όπως είναι τα κύμματα, τα βράχια, τo βάθος της
θάλασσας, καθώς και η παρουσία άλλων λουομένων/αθλούμενων. Οι πιο συχνοί τραυματισμοί συμβαίνουν στο δέρμα, όπως εκδορές, εγκαύματα, πληγές,
μώλωπες, και ακολουθούν στα μαλακά μόρια, με πιο συχνές τις μυϊκές κράμπες, μυϊκές θλάσεις,
συνδεσμικές κακώσεις ή ρήξεις, τενοντοπάθειες, ρήξεις τενόντων, και λιγότερα συχνά στα οστά, όπως είναι τα εξαρθρήματα ή υπεξαρθρήματα, κακώσεις μηνίσκου, τραυματισμοί της σπονδυλικής στήλης, ρήξεις χόνδρου, κατάγματα. Οι πιο συχνές περιοχές τραυματισμών είναι τα κάτω άκρα και το κεφάλι, και ακολουθούν τα άνω άκρα, ο κορμός και η σπονδυλική στήλη.

Τι μπορώ να κάνω για να προλάβω τους μυοσκελετικους τραματισμούς;

Πριν ξεκινήσω να αθλούμαι:
– Ακολουθώ ένα πρόγραμμα ασκήσεων αντίστασης για μυική ενδυνάμωση και
ενεργοποίηση/συνέργεια όλων των μυών του σώματος για προετοιμασία σταδιακά στα
αυξημένα φορτία του αθλήματος.
– Εξάσκηση στη σωστή τεχνική ώστε να αποφύγω τραυματισμούς υπέρχρησης πχ. τενοντοπάθειες.

Πριν το Sport:
– Καλό ζέσταμα με δυναμικές διατάσεις, ενεργοποίηση των μυών που συμμετέχουν
περισσότερο στο αντίστοιχο άθλημα, προσομοίωση των κινήσεων του αθλήματος στη
στεριά.

Μετά το Sport:
– Καλή ενυδάτωση και διατροφή (συμβουλεύομαι ειδικό διατροφολόγο).
– Ξεκούραση και επαρκής ύπνος.

Τι κάνω όμως σε περίπτωση μυοσκελετικού τραυματισμού ή πόνου;

Αν έχει προηγηθεί κάποιος μηχανισμός τραυματισμού και ακούσουμε κάποιον ήχο, όπως
κρακ, κλικ ή/και παρατηρήσουμε οίδημα στην περιοχή ή/και αιμάτωμα, είναι
σημαντικό να σταματήσουμε το άθλημα και να ζητήσουμε άμεσα ιατρική συμβουλή.

Αν πάλι υπάρχει πόνος κατά τη διάρκεια ή μετά την άθληση χωρίς να έχει προηγηθεί άμεσος τραυματισμός, καλό είναι να
συμβουλευτούμε τον γιατρό ή τον φυσικοθεραπευτή μας, ώστε να μας κατευθύνει (με
οδηγίες ή/και θεραπείες) και να επανέλθουμε στο άθλημά μας το συντομότερο δυνατό.

 

Αρθρογραφία
Szymski D, Achenbach L, Siebentritt M, et al. Injury Epidemiology of 626 Athletes in Surfing,
Wind Surfing and Kite Surfing. Open Access J Sports Med. 2021;12:99-107. Published 2021
Aug 4. 
McArthur K, Jorgensen D, Climstein M, Furness J. Epidemiology of Acute Injuries in Surfing:
Type, Location, Mechanism, Severity, and Incidence: A Systematic Review. Sports (Basel).
2020;8(2):25. Published 2020 Feb 20.
Griffin AR, Perriman DM, Neeman TM, Smith PN. Musculoskeletal Injury in Paddle
Sport Athletes. Clin J Sport Med. 2020;30(1):67-75.
Eigenschenk B, Thomann A, McClure M, et al. Benefits of Outdoor Sports for Society. A
Systematic Literature Review and Reflections on Evidence. Int J Environ Res Public Health.
2019;16(6):937. Published 2019 Mar 15. 
Manferdelli G, La Torre A, Codella R. Outdoor physical activity bears multiple benefits to
health and society. J Sports Med Phys Fitness. 2019;59(5):868-879. 
Lauersen JB, Andersen TE, Andersen LB. Strength training as superior, dose-dependent and
safe prevention of acute and overuse sports injuries: a systematic review, qualitative analysis
and meta-analysis. Br J Sports Med. 2018;52(24):1557-1563. 
Bonnar D, Bartel K, Kakoschke N, Lang C. Sleep Interventions Designed to Improve
Athletic Performance and Recovery: A Systematic Review of Current
Approaches. Sports Med. 2018;48(3):683-703. 
Herman K, Barton C, Malliaras P, Morrissey D. The effectiveness of neuromuscular warm-up
strategies, that require no additional equipment, for preventing lower limb injuries during
sports participation: a systematic review. BMC Med. 2012;10:75. Published 2012 Jul 19.

Recent Posts
βελονισμός και διακοπή καπνίσματος