Τενοντοπάθεια – Οι 5 Κανόνες στην Αποκατάσταση των Τενόντων

 In Uncategorized

τενοντοάθεια, τενοντίτιδα, αχιλλείου, αποκατάσταση

Γράφει η Κωνσταντίνα Βουκελάτου, PT, OMT

Σε αυτό το άρθρο σας παραθέτουμε τους 5 σημαντικότερους κανόνες  που πρέπει να διέπουν την αποκατάσταση μιας τενοντοπάθειας, είτε αυτή αφορά τα κάτω άκρα (π.χ. τενοντοπάθεια αχιλλείου) είτε τα άνω άκρα (π.χ. τενοντοπάθεια υπερακανθίου). Οι κανόνες που θα διαβάσετε παρακάτω θα καταρρίψουν πολλούς από τους μύθους στους οποίους πιστεύατε μέχρι τώρα!

#1: Μην ξεκουράζεσαι τελείως. Ο φυσικοθεραπευτής σου θα καθορίσει αν χρειάζεσαι σχετική ξεκούραση- όχι απόλυτη- ή αύξηση φορτίου στους τένοντες.

#2 Ακολούθησε ένα προοδευτικό πρόγραμμα ενδυνάμωσης του τένοντα. Οι ισοτονικές ή έκκεντρες ασκήσεις με πολύ φορτίο φαίνονται από τις έρευνες ότι είναι οι πλέον πιο αποτελεσματικές.

#3 Μην σταματάς την άσκηση όταν αισθάνεσαι πόνο. Είναι φυσιολογικό να υπάρχει λίγος πόνος κατά την άσκηση. Ο φυσικοθεραπευτής σου θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις τα επιτρεπτά επίπεδα πόνου κατά τη διάρκεια της άσκησης.

#4 Θέσε ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα. Οι έρευνες δείχνουν ότι ο τένοντας χρειάζεται το ελάχιστο 12 εβδομάδες συνεχούς φορτίου για να ολοκληρωθεί αποτελεσματικά η επούλωσή του.

#5 Μην διατείνεις ή συμπιέζεις τον τένοντα. Όταν διατείνουμε χωρίς λόγο τον τένοντα, μειώνουμε την ικανότητά του να μεταφέρει φορτία (κύρια λειτουργία του τένοντα). Επιπλέον, ένας ερεθισμένος τένοντας δεν ανταποκρίνεται καλά σε συμπιεστικά φορτία.

 

Ακολούθησέ μας σε facebook και instagram και μάθε όσα θα σ’ ενδιέφεραν πάνω στην αποκατάσταση των τραυματισμών. Μη διστάσεις να μας στείλεις μήνυμα μέσω της φόρμας επικοινωνίας στην ιστοσελίδα μας www.physiospot.gr για να σε βοηθήσουμε σε όποιο πρόβλημα αντιμετωπίζεις.

 

Πηγή:  https://www.physio-network.com/blog/tendon-rehab/

Recent Posts